23 فروردين 1402 - 16:48

افزایش شکاف نوآوری جغرافیایی استارتاپ‌ها در پی بحران بانکی آمریکا

افزایش شکاف نوآوری جغرافیایی استارتاپ‌ها در پی بحران بانکی آمریکا
بحران بانکی آمریکا که باعث شد بانک سیلیکون‌ولی از بین برود ممکن است شکاف نوآوری میان شهر‌های بزرگ و مناطق دیگر را بیشتر کند.
کد خبر : ۱۴۹۰۳۹

به گزارش ایبِنا، بِن میلن (Ben Milne)، بنیانگذار شرکت فناوری بلاک‌چِین بریل واقع در شهر دِموین، از این وضعیت به‌عنوان یک شکاف واقعی و یک تجربه ناامیدکننده یاد می‌کند.

 

افزایش شکاف نوآوری جغرافیایی استارتاپ‌ها در پی بحران بانکی آمریکا

 

چرا مکان اهمیت دارد؟



از نظر فنی، استارتاپ‌ها می‌توانند با استفاده از بانکداری برخط و همراه، از خدمات بانک‌ها، در هر کجا که واقع باشند، استفاده کنند؛ اما در خصوص استارتاپ‌ها، این موضوع متفاوت است و امکان ملاقات حضوری با افراد، ارزشمند شمرده می‌شود.

هیلی جونز (Healy Jones)، معاون استراتژی مالی در شرکت مشاوره کروز (Kruze)، گفت: بسیاری از شبکه‌سازی‌های مهم به صورت محلی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: ما در زمینه معرفی مشتریان خود به سرمایه‌گذاران خطرپذیر از جمله بانک‌ها، شرکت‌های حقوقی و شرکت‌های حسابداری عملکرد خوبی داریم. بخشی از کار من این است که با معاونان قهوه بخورم، آن‌ها را برای شام بیرون ببرم و با آن‌ها آشنا شوم و سپس می‌توانم استارتاپ‌ها را به آن‌ها معرفی کنم؛ به همین دلیل در جغرافیا تا حدی تعصب وجود دارد.

رودی یانگ (Rudy Yang)، تحلیلگر شرکت پیچ‌بوک (Pitchbook) اظهار کرد: بسیاری از استفاده‌کنندگان از فضای فین‌تِک (کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی)، از این اتصالات و شبکه‌ها استفاده می‌کنند و به بسیاری از استارتاپ‌هایی که از پس پرداخت هزینه‌های کوتاه‌مدت خود برنمی‌آیند، کمک می‌کنند تا با بانک‌های دیگر و سایر استفاده‌کنندگان از فین‌تک که می‌توانند بودجه مناسب را تأمین کنند، ارتباط برقرار کنند.

در پی سقوط بانک سیلیکون‌ولی، بسیاری از استارتاپ‌ها حساب‌های بانکی خود را از بانک‌های محلی یا منطقه‌ای به بانک‌های بزرگ منتقل کردند و نیاز به ارتباطات و امکان استفاده از آن‌ها در کانون توجه قرار گرفت.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر